Dersin Adı |
Yalın ve Atik Tedarik Zincir Stratejileri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
VSC 220
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, tedarik zincir yönetiminde yalın ve atik yaklaşımlar hakkında detaylı bilgi vermek için hazırlanmıştır. Dersin bitiminde, adaylar tedarik zinciri yönetimindeki yalın ve atik yaklaşımlarla ilgili yöntem, teknik ve unsurlar hakkında kapsamlı bir bilgiye sahip olacak ve bunlar gelişmi döngü zamanları, düşük stok maliyetleri ve artan müşteri memnuniyeti ile sonuçlanacaktır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders özellikle, tedarik zincirinin önemli bir rol oynadığı herhangi bir kurumda yönetici pozisyonuna sahip olmak isteyen adaylar için hazırlanmıştır. Ayrıca, stok, mağaza, üretim, dağıtım planlaması, talep yönetimi ve satın alma gibi süreçlerin bulunduğu hizmet, perakende, kamu ve imalat kuruluşlarında çeşitli görevlere sahip kişiler için de uygundur. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Modern yalın ve atik yöntemler kavramı | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
2 | Sıfır stok imalat kavramı ve kanban faaliyeti | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
3 | Atık azaltmada odak alanları | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
4 | Farklı endüstriler içerisinde yalın ve atik yaklaşımlar | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
5 | Yalın ve Atik yaklaşımlar kullanmanın hem tedarikçiye hem de tüketiciye ekonomik katkıları | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
6 | Sıfır stok ve Kanban kavramları | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
7 | Kullanılan Araçlar, teknikler ve sorun çözme yöntemleri | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
8 | Farklı endüstrilerde yalın ve atik yaklaşımları | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
9 | Esnek ve takım çalışması uygulamalar için kültürel gereklilikler | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
10 | Yalın ve atik üretimin tedarik zincirine ekonomik yararları | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
11 | Değişen iş yöntemleri sebebiyle üretim geliştirmelerinin ve müşteri memmuniyetinin etkileri | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
12 | Yalın yaklaşımla gerçekleşen rekabetçi sınır | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
13 | Atik yaklaşım | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
14 | Üçüncü kişi dağıtım uzmanları kullanmayı etkileyen kurumsal unsurlar | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 |
Katılım |
1
|
10
|
|||
Laboratuvar / Uygulama | |||||
Arazi Çalışması | |||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||
Portfolyo | |||||
Ödev | |||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||
Proje |
3
|
30
|
|||
Seminer/Çalıştay | |||||
Sözlü Sınav | |||||
Ara Sınav |
1
|
30
|
|||
Final Sınavı |
1
|
30
|
|||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
6
|
4
|
24
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
3
|
6
|
18
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
4
|
4
|
Final Sınavı |
1
|
6
|
6
|
Toplam |
116
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..