Dersin Adı |
Tedarik Zinciri Taktikleri ve Teknikleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
VSC 218
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders adaylara, tedarik zincirini yönetmek ve kontrol etmek için kullanılan modern taktik ve operasyonel teknikler hakkında detaylı bilgi sağlamak için hazırlanmıştır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Tedarik sürecinde yönetim pozisyonunda görev almak ve hem kendi örgütleri içerisinde hem de tedarik zinciri boyunca taktik ve operasyonel faaliyetlerin zorluklarını anlamak isteyen adaylar için uygundur. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | GİRİŞ | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
2 | Tedarikçi değerlendirmesi ve gelişimi | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
3 | Tedarikçi reytingi | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
4 | Erken tedarikçi ve alıcının müdahil olması | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
5 | Tedarikçi yönetim takımlarının tanıtılması | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
6 | Değer analizi ve değer mühendisliği | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
7 | Karar verme ya da satın alma | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
8 | Stok yönetimi ekonomisi | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
9 | Sabit sipariş miktarları | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
10 | Materyal Gereksinim Planlaması ve İmalat Kaynak Planlaması | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
11 | Dağıtım Gereksinim Planlama sistemleri | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
12 | Kanban ve sıfır stoklu sistemleri | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
13 | Sarf, bakım, onarım ve operasyonel ürünler | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
14 | Tahmin | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 |
Katılım | |||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||
Arazi Çalışması | |||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||
Portfolyo | |||||
Ödev | |||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||
Proje |
1
|
50
|
|||
Seminer/Çalıştay | |||||
Sözlü Sınav | |||||
Ara Sınav | |||||
Final Sınavı |
1
|
50
|
|||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
4
|
40
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
4
|
0
|
|
Final Sınavı |
1
|
5
|
5
|
Toplam |
93
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..