Dersin Adı |
Tedarik Zinciri Analizi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
VSC 209
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
2
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders adayların, tedarik zincirini yönetme ve kontrol etmek için kullanılan çağdaş taktik ve operasyonel yöntemler hakkında detaylı bilgiye sahip olması için hazırlanmıştır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Tedarik sürecinde yönetici pozisyonunda görev almak isteyen ve hem kendi örgütlerinde hem de tedarik zincirinin tamamında var olan taktik ve operasyonel faaliyetlerin zorluklarını anlamak isteyen adaylar için uygundur. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Tedarikçi değerlendirmesi ve gelişimi | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
2 | Tedarikçi notu | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
3 | Erken tedarikçi ve alıcının dahil olması | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
4 | Tedarikçi yönetim takımlarına giriş | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
5 | Değer analizi ve değer mühendisliği | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
6 | Karar verme ya da satın alma | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
7 | Dışardan temin | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
8 | Stok yönetimi ekonomisi | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
9 | Sabit sipariş miktarları | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
10 | Materyal Gereklilikleri Planlaması ve İmalat Kaynak Planlaması | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
11 | Dağıtım Gereklilik Planlama Sistemleri | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
12 | Kanban ve sıfır stok sistemleri | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
13 | Sarf malzemeleri, bakım, onarım ve operasyonel tedarikler | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
14 | Tahmin | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 |
Katılım |
1
|
10
|
|||
Laboratuvar / Uygulama | |||||
Arazi Çalışması | |||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||
Portfolyo | |||||
Ödev | |||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||
Proje | |||||
Seminer/Çalıştay | |||||
Sözlü Sınav | |||||
Ara Sınav |
2
|
40
|
|||
Final Sınavı |
1
|
50
|
|||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
50
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
50
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
2
|
20
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
2
|
4
|
Final Sınavı |
1
|
5
|
5
|
Toplam |
77
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..