Dersin Adı |
Kurumsal Planlamaya Giriş
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
VSC 115
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders adaylara, tam olarak bütünleşmiş, tüm kurumu içine alan, uyumlu bir planlama ve kontrol sistemi olarak Kurumsal Planlama kavramını anlatmaktadır. Adaylar, Kurumsal Sistemlerin, yerel, ulusal ve küresel temelli olarak işletme raporlamaları konusunda tam bir çözüm sunan bir kurumda geniş çeşitlilikteki uzmanlaşmış sistemleri bir araya getiren bir “şemsiye” yaklaşımı sunduğunu öğreneceklerdir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders, herhangi bir imalat, hizmet ya da lojistik kurumunda tedarik zinciri ortamında yönetim pozisyonunda yer almak isteyen adaylar için hazırlanmıştır. Ayrıca, planlama, tedarik, dağıtım, pazarlama ve finans gibi çeşitli işlevlerde görev alanlar için uygundur. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Kurum Bilgi Sistemi’nin tanımı, yapısı ve amacı | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
2 | Bir kurumda bilginin yerel, ulusal ve küresel olarak akışı ve kullanımı | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
3 | Bir kurum içerisinde bilgi kullanımı | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
4 | Veri hatalarının kaynakları ve sebepleri | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
5 | Hatalı bilginin etkisi | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
6 | Bir kurumun bilgi sisteminin yapısı | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
7 | Bir kurumda bilginin yerel, ulusal ve küresel olarak akışı ve kullanımı | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
8 | Müşteriler, kurum ve tedarikçiler arasındaki ilişki | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
9 | Bilgi akışını açıklamak için standart akış şablonlarının kullanımı | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
10 | Bir Kurum Bilgi Sistemi’nin yapısı ve amacı | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
11 | Bir kurumda bilginin yerel, ulusal ve küresel olarak akışı ve kullanımı | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
12 | Müşteriler, kurum ve tedarikçiler arasındaki ilişki | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
13 | Bilgi sisteminin yarattığı faydalar ve eksiklikler | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
14 | Entegre bilgi sistemi | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 |
Katılım | ||||||
Laboratuvar / Uygulama | ||||||
Arazi Çalışması | ||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||
Portfolyo | ||||||
Ödev | ||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||||||
Proje |
4
|
100
|
||||
Seminer/Çalıştay | ||||||
Sözlü Sınav | ||||||
Ara Sınav | ||||||
Final Sınavı | ||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
50
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
50
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
2
|
20
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
4
|
0
|
|
Final Sınavı |
5
|
0
|
|
Toplam |
68
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..