Dersin Adı |
Tedarik Zinciri Yapısı ve İşlevleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
VSC 105
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders adaya, tedarik zincirine bağlı olarak muhasebe ve istatistiksel analiz tekniklerle donatıp bu uzmanlığı, örgütün performansını ve de tedarik zinciri içerisindeki faaliyetlerinin etkinliğini ölçmede kullanmasını sağlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders özellikle tedarik zincirinde satın alma rolünde çalışan ya da çalışmayı planlayan adaylar için hazırlanmıştır; aynı zamanda tedarik zinciri, imalat, stok, mağaza, üretim, talep yönetimi, satın alma ve müşteri ilişkileri ile ilgili çeşitli işlevleri yerine getirenler için de uygundur. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Mevcut finansman kaynakları ve her kaynakla ilgili avantajlar ve dezavantajlar | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
2 | Sermaye alımı analizi – bir sermaye alımının gerekliliklerinin ve kullanılan karar alma sürecinin belirlenmesi | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
3 | Toplam kullanım ömrü maliyetleri analizi | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
4 | Genel yatırım değer biçme teknikleri | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
5 | Bilançolardaki mevcut bilginin analiz edilmesi | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
6 | Bütçeleme sürecini anlama | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
7 | Değerlendirme sürecinin bir bölümü olarak oran analizini kullanma | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
8 | Tedarikçi performansını denetleme | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
9 | Sabit ve değişken maliyetler gibi maliyet unsurlarını anlama | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
10 | Doğrudan, dolaylı ve standart maliyetler | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
11 | Süreç maliyetleri | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
12 | Maliyetler ve marjlar | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
13 | Kar marjını belirlemek için maliyet tablosu hazırlama | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
14 | Bir ürün için başa baş noktası hesaplama | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması |
1
|
20
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
50
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
50
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
3
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
4
|
4
|
Final Sınavı |
1
|
5
|
5
|
Toplam |
87
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..