Dersin Adı |
Toplam Kalite Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
VSC 104
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders Toplam Kalite Yönetimini gerçekleştirmek için gerekli olan ilke ve tekniklerin uygulanmasını sağlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders toplam kalite yönetiminin teorisi ve uygulamasını içerir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Toplam Kalite Yönetiminin ilkeleri | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
2 | Teorilerde belirlendiği gibi TKY’nin ilkeleri | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
3 | Deming, Juran ve Crosby Teorileri | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
4 | TKY’ye başlarken yönetimin rolü | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
5 | Bireysel gelişim planları ile stratejik insan kaynakları hedeflerine ulaşılması | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
6 | Bir TKY programının başarısı için işçi yetkilendirmesinin önemi | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
7 | Kalite operasyonu | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
8 | Takım ve grupları geliştirme | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
9 | Uygun kalite geliştirme araçlarının seçimi | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
10 | Kalite gelişimi için yedi yönetim araçlarının uygulanması | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
11 | Başarılı bir kalite geliştirme programı için unsurlar | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
12 | İş performansı gelişimi için güncel Kalite Ödülleri’nin rolü | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
13 | Tüketici tedarik zincirinin önemi | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
14 | Tüketici memnuniyetini ölçmek için bilgi toplama metodları | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım |
1
|
25
|
|||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev | |||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje |
3
|
75
|
|||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav | |||||||
Final Sınavı | |||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
25
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
75
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
5
|
50
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
4
|
0
|
|
Final Sınavı |
5
|
0
|
|
Toplam |
98
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..