Dersin Adı |
Birey ve Takım Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
VSC 101
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
2
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, adayları, takım lideri ya da denetmen düzeyinde insan yönetimi için temel bilgi ve uygulamalı becerilerin uygun bir birleşimi ile donatmak üzere tasarlanmıştır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders, örgütler içindeki insanların yönetimine yönelik teori ve uygulamaları içerir.This cource covers the theory and application of managing people in organizations. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | İlgili uygulama kuralları ve yasal gerekliliklerle ilgili prosedürlerin | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
2 | İlgili Uygulama kuralları ve yasal gerekliliklerle ilgili kriterlerin ve süreçlerin seçimi | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
3 | Örgütsel politika ve yasal gerekliliklerle ilgili kararlar | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
4 | Gelişim planlaması | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
5 | Taslak amaçlar ve hedefleri içeren gelişim planları yazma | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
6 | Birey, takım ve örgüt ihtiyaçlarına bağlı eğitim faaliyetleri | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
7 | Birey, takım ve örgüt özelliklerini göz önünde bulunduran stratejiler | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
8 | İlgili motivasyon teorileri ilkelerine bağlı stratejiler | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
9 | Stratejiler, motivasyonel etmenler ve takım performansı arasındaki ilişki | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
10 | Takım liderliğine, yetenek, stil ve olasılık yaklaşımları | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
11 | Takımın ve üyelerinin performansı ve davranışlarına bağlı olarak grup gelişiminin aşamaları doğrudur. | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
12 | Takım liderliği için seçim stratejileri | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
13 | İhtilaf durumları ile başa çıkma | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
14 | Örgütsel politikalar, ilgili Uygulama Kuralları ve yasal gerekliliklerle uyumlu stratejiler oluşturma | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım |
16
|
10
|
|||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev |
3
|
90
|
|||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje | |||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav | |||||||
Final Sınavı | |||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
100
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
5
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
63
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..