MESLEK YÜKSEKOKULU
Lojistik (İngilizce)
VSC 222 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İş Mükemmeliyetçiliği
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
VSC 222
|
Bahar
|
4
|
0
|
4
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, adayların, iş mükemmeliyetçiliğini tedarik zincirini yönetme bağlamında kavramlarını sağlamak için hazırlanmıştır. Bu dersin sonunda, adaylar, iş sonuçları üretmek için politika ve stratejiye bağlı olarak insan ve kaynak yönetimi liderliğinin süreçlerle nasıl biraraya geldiğini kavramış olmalıdır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Tedarik zincirinin önemli bir rol oynadığı herhangi bir örgütte yönetim pozisyonunda görev almak isteyen adaylar için uygundur. Ayrıca, stok, mağaza, üretim, dağıtım, planlama, talep yönetimi ve satın almanın dahil olduğu hizmet, perakende, kamu ve imalat kurumlarında farklı işlevler üstlenen kişiler için de uygun olacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İş mükemmeliyetçiliğinin temel felsefesi | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
2 | 1950’lerin Japonyası | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
3 | İş mükemmeliyeti modelleri | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
4 | İş dünyasındaki değişim | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
5 | Müşteri profilleri ve beklentileri | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
6 | İşveren ve işçi beklentileri | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
7 | Hukuki konular | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
8 | Çevresel konular | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
9 | Küresel konular | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
10 | İş mükemmeliyetinin temel felsefesi | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
11 | İş yapıları ve temel faaliyetler | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
12 | Bir tedarik zinciri içerisinde çalışma | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
13 | Müşteri davranışını anlama | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
14 | Ürün geliştirme | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
3
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
2
|
3
|
6
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
4
|
4
|
Proje |
3
|
4
|
12
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
4
|
4
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest