MESLEK YÜKSEKOKULU
Lojistik (İngilizce)
VSC 103 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Toplam Kalite Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
VSC 103
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
2
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders Toplam Kalite Yönetimini gerçekleştirmek için gerekli olan ilke ve tekniklerin uygulanmasını sağlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders toplam kalite yönetiminin teorisi ve uygulamasını içerir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Toplam Kalite Yönetiminin ilkeleri | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
2 | Teorilerde belirlendiği gibi TKY’nin ilkeleri | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
3 | Deming, Juran ve Crosby Teorileri | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
4 | TKY’ye başlarken yönetimin rolü | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
5 | Bireysel gelişim planları ile stratejik insan kaynakları hedeflerine ulaşılması | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
6 | Bir TKY programının başarısı için işçi yetkilendirmesinin önemi | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
7 | Kalite operasyonu | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
8 | Takım ve grupları geliştirme | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
9 | Uygun kalite geliştirme araçlarının seçimi | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
10 | Kalite gelişimi için yedi yönetim araçlarının uygulanması | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
11 | Başarılı bir kalite geliştirme programı için unsurlar | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
12 | İş performansı gelişimi için güncel Kalite Ödülleri’nin rolü | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
13 | Tüketici tedarik zincirinin önemi | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
14 | Tüketici memnuniyetini ölçmek için bilgi toplama metodları | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | İskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu(SQA) Materyalleri |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
80
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
100
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
5
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
5
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
63
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest